دیپلماسی تجاری در بخش کشاورزی قزوین فعال شود 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی این استان در راستای تولیدات زراعی، باغی و دامی نیازمند فعال ساختن دیپلماسی تجاری در عرصه بین المللی است.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در نشست مشترک با رییس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی این استان در راستای تولیدات زراعی، باغی و دامی نیازمند فعال ساختن دیپلماسی تجاری در عرصه بین المللی است.

محمدبیگی افزود:ایران امروز ارتباط سیاسی بسیار خوبی با کشور‌های همسایه به خصوص کشور‌های عربی برقرار کرده و باید از ظرفیت‌های کشاورزی استان قزوین در استای افزایش صادراتی بهره برد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی امروز بر خلاف گذشته به جای چشم دوختن به شش کشور ابرقدرت جهان، از ظرفیت همسایه‌های خود استفاده کرده و ده‌ها کشور را در حوزه روابط سیاسی و اقتصادی با خود همسو ساخته است. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: از انجایی که محصولات زراعی و باغی استان قزوین در کشور خوش درخشیده است، می‌توان با کمک نمایندگی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در استان به فعال ساختن دیپلماسی بین المللی در زمینه محصولات کشاورزی دست یافت.

محمدبیگی افزود: یکی از نکات بارز سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وجود معاونین، مدیران و کارکنان با تحصیلات بالا و متخصص برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش و حل مشکل کشاورزان استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های آبی و کاهش میزان بارندگی نسبت به چند سال گذشته باید بیش از پیش در حوزه آبخیزداری مخصوصا در مناطق کوهستانی شمال استان قزوین کار‌های زیربنایی انجام شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین در حوزه رفع تداخل اراضی و کاداستر بسیار خوب توانست از اعتبارات موجود استفاده کند و رتبه نخست کشور را به دست آورد که این روند باید تا پایان سال ۱۴۰۲ استمرار یابد.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای توسعه بخش با همکاری مناسب از ظرفیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی استفاده کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.